Språktips.

Jag har lärt mig en hel del under detta halvår på gymnasiet gällande franskan. Det är bara det att jag inte kommer ihåg ett skit. Jag kommer dock ihåg "J'étais infidèle avec ton frère", vilket betyder "Jag var otrogen med din bror." Den meningen ger mig nog inte MVG, men vem vet. Den kanske är mkt användbar i framtiden ; ) Sen kan jag även
"cuir noirs et fouet" som betyder "svart läder och piska." Hmm. Jag har kunnat säga "Enda sedan du kom in i mitt liv har det varit en mardröm" men det har jag nog glömt.. Depuis vous entré ma vie, il est une cauchemar. Nästan. Jag återkommer med en korrekt mening en annan dag ; )


Kyssar ♥


Kommentarer
Postat av: Bella

You never know när du behöver använda de där fraserna XD Kan vara superbra ;)

2008-01-30 @ 18:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0