Fjortisar.

Patetiskt. Jag sitter och kollar på vimmelbilder från ett disko på Lidingö i Sthlm. Varför? Jo, för att jag läste ett inlägg hos Cecilia, ett inlägg som jag inte kunde tro på. Jag gick vidare till Aftonbladets hemsida och läste artikeln. Jag tänkte att det här kan bara inte vara sant! Jag gick till elverkets hemsida för att se det med mina egna ögon.
Mingelbilder. Ett disco för 7or. Tjejerna är översminkade som fan, med foundation tre nyanser mörkare än deras hudfärg och läppar som är fyra nyanser ljusare än foundationen. Det ser förjävligt ut! Men det stannar inte där, för jag skiter egentligen i hur de ser ut.

Grejen är att de inte har ngra kläder på sig. Eller nästan iaf. kortkorta shorts och en skjorta med endast en knapp knäppt, typ. Och så skriver de SINGEL i pannan med svart spritpenna. Eller så skriver de sina playahead-addresser på sina bandanas, armar, kläder, i urringningen osv. Dessa tjejer är 13 år. Och verkligen ideal-fjortisar. Men jag tycker att det går för långt när 13åringar går på disco med målet att få strula med så många som möjligt. För de sa de i artikeln att det var det som det hela gick ut på. Hemskt.

Tror ni mig? Jag trodde nämligen att det var överdrivet, det är det inte. Kolla här, bilden i 5e raden ovanifrån, 3e från vänster är ett bra exempel. inte för att peka ut ngn, men ; )

♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0